Skip to main content

Het verhaal van Pak Het Uit

Pak Het Uit wil samen investeren in waarderen en biedt kerstpakketten en eindejaarsgeschenken aan met (streek)producten uit Nederland. Ons bedrijf is ontstaan uit een fictieve schoolopdracht en is in vijf jaar tijd uitgegroeid tot een serieuze speler binnen de markt van kerstpakketten en relatiegeschenken.

Na flink wat uren in de voorbereiding zijn we in 2019 gestart met ons bedrijf. Ons directieteam bestaat uit drie jonge ondernemers en vormen een complementair team dat elkaar aanvult. Dit helpt niet alleen om verantwoordelijkheden te delen, maar zorgt ervoor dat abstracte ideeën ook daadwerkelijk het levenslicht zien!

Pak Het Uit is een commerciële organisatie maar heeft de nadruk op sociaal en duurzaam binnen haar waardepropositie. Naast dat we leveranciers van streekproducten een podium willen geven, bieden we afnemers aan om per pakket een donatie te reserveren voor een goed doel. Tot slot worden de inpakwerkzaamheden uitbesteed aan organisaties die mensen inzetten met een afstand tot de arbeidsmarkt en doneert Pak Het Uit restanten aan Voedselbanken.

Missie

Samen investeren in waarderen. Dat is de missie van Pak Het Uit!

Ieder mens houdt van aandacht en daarmee ook medewerkers binnen organisaties. Het is belangrijk als werkgever om aandacht en waardering over te brengen. Pak Het Uit draagt haar steentje bij door kerstpakketten te verkopen met betekenis én een sociale en duurzame waardepropositie.

De missie en de slogan richt zich niet alleen op het product zelf en de betekenis van de activiteit van het bedrijf, maar betreft een stevige onderlegger en boodschap naar de ketenpartners.

Visie

Pak Het Uit heeft de visie dat sociaal en duurzaam ondernemen een onmisbaar onderdeel wordt in het hedendaagse bedrijfsleven. In combinatie met de individualisering van de samenleving, de globalisering en het huidige geopolitieke landschap wil Pak Het Uit juist met haar waardepropositie terug naar de kern: Betekenisvolle kerstpakketten bieden met een sociaal en duurzaam karakter en medewerkers met een origineel, bewust gekozen en sociaal en maatschappelijk verantwoord pakket persoonlijk bedanken voor zijn of haar inzet.

Pak Het Uit heeft de ambitie om hét landelijke platform te zijn voor leveranciers van (streek)producten uit Nederland. Hiermee blijven we vernieuwen en groeien in ons assortiment en aanbod, bieden we ondernemers uit Nederland kansen en maken we impact door via de verkoop van kerstpakketten (in)direct te investeren in de lokale, Nederlandse economie.

Strategie

Pak Het Uit heeft een vraaggerichte aanpak. Dit betekent dat op basis van concrete bestellingen wordt ingekocht en niet wordt gewerkt met voorraden. Naast dat deze strategie maximale flexibiliteit en klantgerichtheid biedt zorgt deze aanpak voor het voorkomen van verspilling van voedsel en (inpak)materialen.

Pak Het Uit is een wendbare regieorganisatie en werkt met vaste co-makers / leveranciers samen op het gebied van producten, materialen, inpakken en logistiek. Hierdoor zijn én blijven we in staat om op te schalen zonder dat dit ten koste gaat van de kwaliteit van de producten en de dienstverlening.

Wessel blokland
Wessel Blokland
Verkoper
BEL 06 8367 8876WESSEL@PAKHETUIT.NL
Sven luttmer
Sven Luttmer
Inkoper / Backoffice
BEL 06 5127 9305SVEN@PAKHETUIT.NL
Ron roodhorst
Ron Roodhorst
Logistiek / Bedrijfsvoering
BEL 06 5787 5226RON@PAKHETUIT.NL
Joram willemse
Joram Willemse
Verkoper / Backoffice
BEL 0183 20 1139JORAM@PAKHETUIT.NL

Onze Reis

 

2018

Wessel is tijdens zijn studie ondernemerschap & retailmanagement bezig met een fictief bedrijf. Hij zoekt de hulp bij Ron om zijn schoolopdracht handen en voeten te geven. Ze kalken een flip-over vol ideeën en komen tot een idee om kerstpakketten met streekproducten te verkopen.

Niet veel later sluit ook Sven aan, wordt enthousiast van hetgeen hij ziet en kan met zijn expertise op het gebied van website(s), webshop(s) en design niet alleen het idee concreet maken, maar beschikt ook over vaardigheden die broodnodig zijn om van idee naar uitvoering te gaan. Moeten we het niet ‘voor het echie’ gaan proberen?

2019

17 mei 2019 is een dag om nooit meer te vergeten. Als ‘de drie musketiers’ gaan we naar de KVK om het bedrijf formeel in te schrijven: Met Pak Het Uit als naam en ‘samen investeren in waarderen’ als slogan starten we met ons avontuur!

2019

Het eerste jaar is zoals waarschijnlijk alle startende ondernemers: Met veel passie gaan we aan de slag, maar alles moeten we voornamelijk zelf doen. Even pittig maar zeer leerzaam en nuttig voor onze verdere groei.

Alles is nieuw, ook voor ons, dus dingen gaan ook niet altijd goed. Dozen verkeerd gedrukt maar gelukkig nog op tijd vervangen door nieuwe. Onze huisbaas biedt zijn loods aan om de pakketten in te pakken. Producten blijven in de koelkast achter. Belangrijk is dat we in het eerste jaar pakketten hebben verkocht: De eerste tractie en dus omzet is gemaakt. We zijn de eerste klanten tot op de dag van vandaag dankbaar voor hun vertrouwen.

2020

Shit! Corona…. wat nu?? Hoe paradoxaal het ook klinkt: In deze verdrietige en lastige periode beleeft Pak Het Uit haar eerste groeispurt.

2020

Na de eerste lockdown worden we tot onze eigen grote verbazing gebeld door allerlei grote (landelijke) organisaties. Ministeries, grote banken, ziekenhuizen, zorginstellingen: Soms moesten we écht in onze arm knijpen om te checken of dit echt gebeurde.

2020

Pak Het Uit start een initiatief om waarderingspakketten te verkopen waarbij een gedeelte wordt gedoneerd aan zorgpersoneel van een ziekenhuis in de streek. Dit vanwege de hoge werkdruk en de werkzaamheden van zorgpersoneel in tijden van Corona. Het mag een klein succes worden genoemd!

2020

Door in het eerste jaar veel acquisitie te hebben gedaan bij (lokale) overheidsinstellingen, wordt Pak Het Uit ingeschakeld als vervangend substituut voor de kerstmarkten op locatie. Daarnaast bestellen bedrijven pakketten en laten het toesturen naar het huisadres.

2020

In december 2020 is met behulp van veel vrienden, familie en vrijwilligers monnikenwerk verricht. De pakketten werden zelf ingepakt in Ameide en leverden regelmatig nachtwerk op. Overdag, in het weekend en in de avond werden vooral in de Alblasserwaard (op 1,5 meter afstand en met mondkapjes op) pakketten thuis bezorgd.

Een betekenisvolle tijd waarin we met een simpele gelukwens en een pakket toch een persoonlijke boodschap mochten overhandigen, maar we onszelf ook rijk waanden met hulp en verbinding. Het is (gelukkig) bijna niet meer voor te stellen!

2021

Corona blijft helaas aanwezig en zorgt voor vraagtekens met betrekking tot de verwachting en prognoses. Tegelijkertijd gaf 2020 voor ons motivatie om mensen te verbinden én leveranciers van (streek)producten, die voor een groot deel afhankelijk zijn en waren van horeca, te helpen omzet te draaien.

2021

Om onze sociale en duurzame waardepropositie kracht bij te zetten worden de restanten van 2020 gedoneerd aan Voedselbank Vianen. Een betekenisvolle mijlpaal die de slogan ‘samen investeren in waarderen’ op zijn eigen manier kracht bij zet!

2021

Dit jaar wordt ook de eerste samenwerking opgezet met de sociale werkplaats. In samenwerking met Avres worden (o.a.) de kerstpakketten van een groot ziekenhuis in de streek voorbereid. De samenwerking verloopt voorspoedig en het zorgt voor een extra glimlach op de gezichten: De droom om inpakwerkzaamheden uit te besteden aan organisaties die mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt wordt veel eerder dan gedacht werkelijkheid!

2022

Doordat we in 2021 drie goede doelen hebben geselecteerd, doneren we o.a. €3.500,00 aan Stichting Ambulancewens Nederland. Het bezoek op locatie maakt indruk op ons allemaal. Ook andere goede doelen zoals vrienden van Sophia Ziekenhuis ontvangen een donatie.

2022

In 2022 biedt Pak Het Uit voor het eerst een online keuzeomgeving aan. Deze keuzeomgeving bestaat uit meerdere pakketten, aangevuld met cadeaubonnen of de mogelijkheid om te doneren. Het werk van Sven loont want ditzelfde jaar wordt gretig gebruik gemaakt van het online keuzeconcept!

2022

In 2022 wordt de eerste aanbesteding gegund aan Pak Het Uit! Een mooie mijlpaal die niet alleen de ogen opent voor een andere manier van handel, het geeft ook een zetje om Pak Het Uit verder als bedrijf te professionaliseren.

2022

Wessel wordt op zijn school genomineerd voor Startup of the Year 2022. Tijdens de Start-Up Day op de Hogeschool Rotterdam maakt Wessel indruk met zijn snaarstrakke pitch over Pak Het Uit. Het levert geen winst op, maar we zijn tot op de dag van vandaag trots op zijn presentatie.

2022

Pak Het Uit wint de coöperatie Rabo Award voor haar activiteiten met betrekking tot het verkorten van de keten in de voedselbranche. Pak Het Uit wint met een ruime meerderheid ten opzichte van de andere partijen. Een ontzettend mooi moment wat onze intenties onderstreept.

2023

Om de groeiprognose kracht bij te zetten wordt Marien Jansen als eerste medewerker aangenomen. Samen met Wessel vormt Marien een tandem op het gebied van sales. Een waardevolle toevoeging wat bijdraagt in het meest succesvolle jaar tot op heden!

2023

Pak Het Uit biedt voor het eerst in de geschiedenis aan om deksel te personaliseren. Hiermee komt Pak Het Uit klanten en prospects tegemoet in de wens om het eindejaarsgeschenk te personaliseren.

2023

In het verlengde van de wens en ambitie om te professionaliseren wordt een KSO-keurmerk bemachtigd! KSO Nederland biedt certificeringen aan bedrijven met een duurzame en sociale waardepropositie. In totaal zetten we 5 SDG’s centraal waar we in 2024 op worden geaudit.

2023

Voor het eerst in de geschiedenis van Pak Het Uit wordt (het grootste gedeelte van) de bezorging uitbesteed aan een logistieke partner. Deze samenwerking verloopt nagenoeg perfect.

2024

Per 1 januari 2024 is Pak Het Uit gevestigd op de van Deventerlaan 31-51 te Utrecht. Een prachtige A-locatie die de groei van Pak Het Uit onderstreept. In 5 jaar tijd is het ons gelukt om van een landelijke initiatief te groeien naar een serieuze, bekende partij in de wereld van de kerstpakketten!

2024

Joram Willemse volgt Marien op en treedt in dienst als back-office medewerker. Waar Wessel en Marien vorig jaar beiden zich focusten op sales, vormen Wessel en Joram een complementair duo.

2024

Met de logistieke partner zijn, in navolging tot de prettige samenwerking, nadere afspraken gemaakt. In de nieuwe SLA zijn afspraken opgenomen om emissievrij te kunnen bezorgen. Een mooi stap met betrekking tot duurzaamheid en milieu!

2024

Pak Het Uit bestaat 5 jaar! Wat een reis hebben we achter de rug! Om het jubileum te vieren wordt een nieuw logo gelanceerd. De slogan ‘samen investeren in waarderen’ houden we aan.