Skip to main content

Duurzaam, maatschappelijk verantwoord en betekenisvol

Pak Het Uit wil samen investeren in waarderen en biedt duurzame kerstpakketten met (streek)producten uit Nederland. In combinatie met de mogelijkheid om te doneren aan een goed doel, het doneren van restanten aan voedselbanken en het laten inpakken van pakketten door mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt biedt Pak Het Uit kerstpakketten met een duurzaam en maatschappelijk verantwoord karakter én een betekenisvol verhaal.

PAKKETTEN BEKIJKEN

Social Return on Investment

Pak Het Uit is een commerciële organisatie met een stevige sociale en duurzame waardepropositie. Wij zijn een organisatie die voldoet aan de normen met betrekking tot SROI, waarbij de organisatie en dienstverlening past bij de invalshoek duurzaam / sociaal ondernemen.

Dit hebben we recent laten vastleggen door een KSO-certificering. Door dit certificaat hebben we 5 SDG’s centraal gesteld waar we ons aan committeren en zorgdragen voor continu verbetering op deze gebieden.

Pak Het Uit besteedt inpakwerkzaamheden uit aan organisaties die vallen onder de SW-organisaties (sociale werkplaatsen) of geregistreerde ANBI-instellingen en doneert restanten aan diverse locaties van Voedselbank Nederland. Zo dragen we bij aan een inclusief Nederland!

Sdg

SDG 1 | Geen armoede

Pak Het Uit wil armoede bestrijden door restanten, voorraden en pakketten te doneren aan Voedselbank Nederland. Door deze giften zorgen we voor een extra steuntje in de rug voor mensen die het niet breed hebben.

Daarnaast willen we door onze waardepropositie de lokale economie stimuleren en ondernemers helpen in het maken van omzet. Een levensvatbare onderneming draagt bij aan het creëren van banen, waardoor ook op deze manier armoede wordt bestreden.

SDG 2 | Geen honger

In het verlengde van SDG 1 wil Pak Het Uit bijdragen om mensen in Nederland te voorzien van eten. Het is lang niet voor iedereen vanzelfsprekend dat er, letterlijk en figuurlijk, brood op de plank ligt.

De mogelijkheid tot doneren zorgt ervoor dat mensen die in voedselnood verkeren, geholpen worden. Door de donaties aan Voedselbank Nederland biedt Pak Het Uit producten aan die kunnen worden uitgedeeld en geconsumeerd aan mensen die hier behoefte aan hebben.

In samenwerking met klanten worden ook regelmatig pakketten gedoneerd, waardoor gezamenlijk maatschappelijk impact wordt gemaakt.

SDG 8 | Waardig werk en economische groei

Met het keurmerk sociaal ondernemen (KSO-certificering) zet Pak Het Uit zich in voor waardig werk en inclusieve economische groei. Door mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt in te schakelen biedt Pak Het Uit kansen voor duurzame werkgelegenheid en economische participatie. Dit stimuleert de productiviteit en economische groei op lokaal niveau en draagt bij aan inclusieve en duurzame economische samenleving.

SDG 12 | Verantwoorde consumptie en productie

Pak Het Uit bevordert verantwoorde consumptie en productie door te kiezen voor streekproducten, duurzame en maatschappelijk verantwoorde producten en duurzaam verpakkingsmateriaal. Dit minimaliseert de ecologische voetafdruk en ondersteunt lokale producenten die vaak milieuvriendelijke productiemethoden gebruiken. Door consumenten te inspireren om bewust te kiezen voor lokale en duurzame producten draagt Pak Het Uit bij aan een duurzaam en bewust consumptiepatroon.

SDG 15 | Leven op het land

Door streekproducten te gebruiken stimuleert Pak Het Uit duurzame landbouwpraktijken en behoud van biodiversiteit. Lokale boeren die milieuvriendelijke methoden hanteren worden ondersteund, wat bijdraagt aan het behoud van ecosystemen en bevordering van duurzaam landgebruik. Deze aanpak helpt niet alleen om de gezondheid van het land te beschermen, maar ook om de lokale biodiversiteit te behouden.
Svg+xml;charset=utf
Svg+xml;charset=utf
Svg+xml;charset=utf
Svg+xml;charset=utf
Svg+xml;charset=utf
Svg+xml;charset=utf
Lokaal

Wij focussen ons op Nederlandse (streek)producten. Dit geschenk is een directe investering in de lokale, Nederlandse economie!

Svg+xml;charset=utf
CO2 Neutraal

Wij laten, wanneer het kan, de pakketten emissievrij bezorgen. Hierdoor bezorgen we bewust en verminderen we de impact op het milieu!

Svg+xml;charset=utf
Maatschappelijk

Wij bieden een eindejaarsgeschenk met een blijvende herinnering en een sociaal en maatschappelijk verhaal! Samen investeren in waarderen!

Svg+xml;charset=utf
Duurzaam

Wij maken gebruik van herbruikbaar inpakmateriaal, doneren restanten aan Voedselbanken en hebben een sterk bewustzijn op het gebied van duurzaamheid!

Svg+xml;charset=utf
Sociaal

Wij laten de pakketten inpakken door mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt of goede doelen. Dit geeft het geschenk nóg meer betekenis!

Meer bieden dan een mooie doos en gave designs

Waar de concurrentie regelmatig kiest voor visuele verleiding (het oog wil ook wat), kiest Pak Het Uit voor storytelling: Onze pakketten beschikken (ook) over een eigen branding en uiterlijk, maar kan het in onze ogen nooit op tegen het authentieke, betekenisvolle verhaal en de maatschappelijke impact die we maken met onze sociale en duurzame waardepropositie.

Want laten we eerlijk zijn: Uiteindelijk belanden alle dozen en verpakkingen van de kerstgeschenken in dezelfde papierbak. Wat is dan de uiteindelijke waarde van een mooi design?

Pak Het Uit wil met haar waardepropositie een blijvende herinnering koppelen aan het geschenk. Met een Pak Het Uit pakket maak je niet alleen medewerker(s) blij, maar investeer je direct in lokale ondernemers, mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt en duurzaamheid!

Corporate branding, originele presentatie producten

Pak Het Uit zorgt voor een herkenbare eigen corporate branding maar biedt in haar pakketten authentieke streekproducten aan met originele verpakkingen en het eigen verhaal van de leverancier. Hierdoor creëren we het beste van beide werelden!

Wessel blokland
Meer weten over ons verhaal?

Wessel vertelt je graag meer!

Investeren in Nederland of in andere (dubieuze) landen als China?

We kunnen er wel omheen draaien, maar vergelijkbare organisaties en concurrenten maken gebruik van producten uit andere landen. Bijvoorbeeld uit China. Het is geen geheim dat China in het huidige wereldbeeld en politieke spanningen een dubieuze rol speelt in het geheel.

Pak Het Uit heeft de intentie om producten uit China of (andere) landen met een dubieuze rol in het geopolitieke landschap over te slaan. De primaire missie is om ondernemers en leveranciers van (streek)producten uit Nederland te ondersteunen.

Pak Het Uit heeft hierbij een pragmatische en bewuste opstelling: We focussen ons aanbod altijd vanuit onze waardepropositie, maar hebben begrip als organisaties (zelf) keuzes maken voor producten uit andere landen. Hierdoor kunnen altijd producten worden toegevoegd vanuit de klant, maar zien we deze graag zelf ingekocht worden door de organisatie zelf. We zijn bewust, maar zeker niet activistisch!

Streekproducten zijn iets duurder, dat klopt

Het lijkt een eeuwige strijd: Kiezen voor volume of een betekenisvol verhaal. In de wereld van kerstpakketten zijn diverse mogelijkheden met betrekking tot de keuzes qua inhoud en samenstelling. Pak Het Uit heeft met haar focus op streekproducten uit Nederland een specifieke focus. Dit betekent automatisch dat wij ten opzichte van concurrenten minder producten in een pakket doen en / of een hogere prijs vragen.

Het is belangrijk om aan te geven dat Pak Het Uit eerlijke prijzen hanteert aan haar leveranciers. Streekproducten zijn nu eenmaal iets duurder dan geïmporteerde producten. Tegelijkertijd is de betekenis en de waarde van onze pakketten ongeëvenaard!

ASSORTIMENT BEKIJKEN