Pak Het Uit wil samen investeren in waarderen en biedt kerstpakketten met (streek)producten uit Nederland. In combinatie met de mogelijkheid om te doneren aan een goed doel, en dat kerstpakketten ingepakt worden door mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt, biedt Pak Het Uit kerstpakketten en geschenken met een duurzaam en maatschappelijk verantwoord karakter en daardoor een betekenisvol product met een verhaal.
Corporate branding, originele presentatie producten
Daar waar (vrijwel) alle vergelijkbare partijen en concurrenten producten voor het oog laat samenbrengen door een identieke branding toe te passen, kiest Pak Het Uit voor een andere weg. Pak Het Uit zorgt voor een herkenbare corporate branding via de doos, maar biedt in haar pakketten authentieke streekproducten aan met originele verpakkingen en dus het eigen verhaal van de leverancier.
Wij zijn (soms) duurder dan anderen, dat klopt
In de wereld van kerstpakketten zijn diverse mogelijkheden met betrekking tot de keuzes qua inhoud en samenstelling. Pak Het Uit heeft met haar focus op streekproducten uit Nederland een specifieke focus. Dit betekent automatisch dat Pak Het Uit (vaak) in een hogere prijsklasse pakketten aanbiedt. Streekproducten zijn eenmaal vaak duurder en Pak Het Uit onderhandelt principieel niet over de prijzen met haar leveranciers.
Meer bieden dan een mooie doos en gave designs
Tegelijkertijd staan deze prijzen gekoppeld aan een stevige maatschappelijke investering en gaat veel geld naar leveranciers van streekproducten, goede doelen en inpaklocaties. Waar onze concurrentie vaak kiest voor visuele verleiding (het oog wil ook wat), kiest Pak Het Uit voor storytelling: Onze pakketten hebben natuurlijk ook een mooie doos qua design, maar in onze ogen kan het nooit op tegen ons authentieke, betekenisvolle verhaal en de maatschappelijke impact die we maken met onze sociale en duurzame waardepropositie.
Want laten we eerlijk zijn: Uiteindelijk belanden alle dozen en verpakkingen van de kerstgeschenken in dezelfde papierbak. Wat is dan de uiteindelijke waarde van een mooi design? De kans is groot dat het gevoel bij een ‘gewoon’ kerstpakket eindigt. Pak Het Uit wil met haar waardepropositie een blijvende herinnering koppelen aan het geschenk. Met een Pak Het Uit pakket maak je niet alleen medewerker(s) blij, maar ook lokale ondernemers en hun gezinnen en mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt.
Investeren in Nederland of in andere (dubieuze) landen als China?
We kunnen er wel omheen draaien, maar veel vergelijkbare organisaties en concurrenten maken gebruik van producten uit andere landen. Bijvoorbeeld uit China. Het is geen geheim dat China in het huidige wereldbeeld en politieke spanningen een dubieuze rol speelt in het geheel. Pak Het Uit weigert principieel deze economieën te steunen en zijn dankbaar dat we onze missie samen met leveranciers van streekproducten en lokale organisaties tot leven kunnen brengen. Samen investeren in waarderen!